Letztes Update am:
Star Trek feiert im nächsten Jahr seinen 50. Geburtstag und kann eines der erfolgreichsten Franchise aller Zeiten feiern. Neben der klassischen Star Trek Serie Raumschiff Enterprise gab es ein Dutzend Spielfilme und fünf erfolgreiche TV-Serien. Der 3. Teil des Star Trek Reboots unter dem Titel Star Trek: Beyond kommt im Juli 2016 in die Kinos. Ein 4. Teil ist bereits für 2019 geplant.
CBS Television Studios (Supergirl) gab heute bekannt, dass es eine völlig neue Star Trek TV-Serie geben wird. Der Serienstart wurde bereits auf Januar 2017 terminiert. In der neuen Star Trek Serie wird es neue Charaktere geben, die wieder fremde Welten erkunden und neue Zivilisationen einführen.
Alex Kurtzman wird als ausführender Produzent für die neue Star Trek Serie auftreten. Kurtzman ist Co-Autor und Produzent der Blockbuster-Filme Star Trek (2009) und Star Trek: Into Darkness (2013). Die neue Star Trek Serie wird von CBS Television Studios in Zusammenarbeit mit Secret Hideout produziert werden. Kurtzman ist auch als ausführender Produzent für die CBS Fernsehserien Scorpion und Limitless tätig.
“There is no better time to give ‘Star Trek’ fans a new series than on the heels of the original show’s 50th anniversary celebration,” sagte David Stapf, President, CBS Television Studios. “Everyone here has great respect for this storied franchise, and we’re excited to launch its next television chapter in the creative mind and skilled hands of Alex Kurtzman, someone who knows this world and its audience intimately.”
“This new series will premiere to the national CBS audience, then boldly go where no first-run ‘Star Trek’ series has gone before – directly to its millions of fans through CBS All Access,” sagte Marc DeBevoise, Executive Vice President/General Manager – CBS Digital Media. “We’ve experienced terrific growth for CBS All Access, expanding the service across affiliates and devices in a very short time. We now have an incredible opportunity to accelerate this growth with the iconic ‘Star Trek,’ and its devoted and passionate fan base, as our first original series.”
“Every day, an episode of the ‘Star Trek’ franchise is seen in almost every country in the world,” sagte Armando Nunez, President and CEO, CBS Global Distribution Group. “We can’t wait to introduce ‘Star Trek’s’ next voyage on television to its vast global fan base.”